Uitgelogd

Je bent nu uitgelogd, tot ziens!

Welkom terug!

Hi, je bent ons niet vergeten! We hebben je winkelwagen voor je bewaard.

Verder winkelen
Product toegevoegd
Verder winkelen

Winkelwagen

  • Morgen in huis
    Als je bestelt voor 17u

    Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 17.00 uur, waarvan alle producten in ons eigen magazijn op voorraad zijn, worden dezelfde dag nog verzonden. De PostNL biedt in 99% van deze gevallen het pakket de volgende dag bij de ontvanger aan.

  • Gratis verzending
    Vanaf 30 euro

    Bij bestellingen met een orderwaarde vanaf 30,- vervallen de basis verzendkosten van 4,95. Eventuele aanvullende verzendkosten voor uitzonderlijk grote of zware artikelen en zendingen naar het buitenland blijven van toepassing.

  • Klantenservice
    Stuur e-mail

Drie Magiers SpellenSpokentrap

Productnummer: 116963

Drie Magiers Spellen - SpokentrapAanbieding: Drie Magiers Spellen - Spokentrap
Nog 1 op voorraad, eerstvolgende werkdag verstuurd.

32,492420Je bespaart 8,29 (26%)

Verzendkosten voor dit product vanaf 4,95.
Gratis verzending vanaf 30 euro.

Drie Magiers Spellen - Spokentrap
Omschrijving

Dit spel is niet zomaar het zoveelste spokenspel in de rij, neen, het heeft duidelijk iets bijzonders! In de eerste plaats is de sfeerschepping bijzonder leuk. Vier spelende kinderen kruipen de lange trap op naar boven. Ze lopen zo in de richting van het oude spook. Dat spook willen ze plagen door luid "boeh" te roepen. Alleen wie als eerste bovenaan komt mag dit trouwens doen. Dat oude spook is echter niet van gisteren en zal de steeds dichterbij sluipende kinderen ook eens flink plagen. Hoe doet hij dat? Heel simpel: zodra een speler bij zijn beurt het spookfiguurtje dobbelt, veranderd één van de speelfiguren - de speler die aan de beurt is mag kiezen welke speler er in een spook veranderd. Het spelmateriaal is hiervoor trouwens subliem gecreëerd want bovenaan elke pion zit een klein magneetje dat klikt met de magneet in de spookmantel. Wordt dit spook later opnieuw verplaatst, dan wordt automatisch het geheel (pion + spookmantel) opgetild.

Wie dus aan de beurt komt, dobbelt en verplaatst zijn (nog zichtbare) pion of één van de aanwezige spoken. Zodra alle pionnen omgetoverd zijn, wordt het spel extra spannend. Alleen wie goed bij de pinken is en blijft onthouden waar (vooral) de eigen pion verborgen zit, heeft kans op de overwinning. Bereikt een spook de bovenste trede, dan wordt gekeken wie de winnaar is. De frustratie bij de laatste speler zal groot zijn als blijkt dat hij met de verkeerde pion op stap was...

In de spelvariant gaat men nog een (grote) stap verder. De geheugenfactor wordt daarin ten top gedreven. Voor elke speler ligt een klein gekleurd schijfje als geheugensteuntje. Op deze manier kan iedereen gemakkelijker bijhouden wie met welke kleur speelt. Wordt nu echter een spook gedobbeld terwijl alle pionnen reeds onzichtbaar zijn, moet een speler niet meer automatisch twee spoken van plaats te wisselen maar mag hij in plaats daarvan ook opteren om twee gekleurde schijfjes te verwisselen. Op deze manier is het absoluut niet meer voldoende om alleen maar het eigen (vermeende) spook te blijven volgen...

Dit spel staat terecht op de Auswahlliste Kinderspiel des Jahres 2004 en zal dat niet alleen te danken hebben aan het schitterende materiaal maar ook aan de originele spelregels. Het lijkt een simpel en alledaags renspelletje waarin wat moet onthouden worden maar dat is het in geen geval. Geloof je dit niet? Probeer dit spel dan zeker eerst grondig uit!


Informatie voordat je besteld

Specificaties
Merk

Drie Magiers Spellen

Drie Magiers Spellen
Vendorcode999-SPT02
EAN-code8717249200635
Leeftijd4
Aantal spelers2-4
Speelduur15
Review
Schrijf als eerste een review
En maak kans op 100 euro aan cadeaubonnen!
Gevonden in
© 1999-2018 Givt|Algemene voorwaarden|Cookies|Privacy|Webdesign by RETO
 
Winkelwagen 0